4/15/2013

Etterlyser satsing på samarbeidsbasert forskning

- Det er skuffende at Forskningsrådet og Rådet for psykisk helse arrangerer «Forskning nytter»-konferansen
uten at temaet samarbeidsbasert forskning, eller presentasjon av aktuelle prosjekter fra samarbeidsbasert forskning står på programmet.

Det sier Siv Helen Rydheim, student på videreutdanning for samarbeidsbasert forskning innen psykisk helse ved Høgskolen i Buskerud (HiBU).

Såpass provosert ble Rydheim at hun fikk med seg medstudenter og sendte brev til Helse- og omsorgsdepartementet med oppfordring om at samarbeidsbasert forskning nå må settes på dagsorden i de tradisjonelle forskningsmiljøene og i Norges Forskningsråd.

Les artikkelen "Etterlyser mer forpliktende satsing på samarbeidsbasert forskning" på Erfaringskompetanse.no.
Del:

2 kommentarer:

  1. Spenstig og bra av Rydheim og hennes medstudenter! :-)

    Hilsen en masterstudent i tverrfaglig samarbeid i helse- og sosialsektoren

    SvarSlett
  2. Sigrid (styret)4/18/2013

    Ja, ikke sant! Bra at noen sier fra. I disse tider hvor det snakkes så mye og pent om brukerperspektivet, må det jo også prioriteres å gjøre samarbeidsbasert forskning mer kjent og utbredt.

    SvarSlett

LAGE LENKE: <a href="url-adresse">Lenkens navn</a>

Om du undertegner med navn eller pseudonym uten å være innlogget, kommenter som Navn/nettadresse og skriv inn navnet (nettadresse er ikke nødvendig).

Motta nye innlegg på e-post

Abonner på kommentarer

Bli medlem!




Medlemskap i Norsk Forening for Psykisk Helsearbeid koster kr 590,- pr år.

Honnør/student betaler kr 440, -.

Abonnement på Tidsskrift for psykisk helsearbeid er inkludert i prisen. Du får da fire hefter i året - fulle av aktuelle tekster om psykisk helsearbeid.

Kontakt oss

Navn

E-post *

Melding *

NFPHs Årsmøte 2018

I etterkant av årets skuddårsseminar, inviterer Norsk forening for psykisk helsearbeid til årsmøte. Møtet holdes altså tirsdag 27. februar k...

NFPH-Brosjyre

NFPH-Brosjyre
NFPH-Brosjyre

Facebook

OVERSETT

Drevet av Blogger.

ERFARINGSKOMPETANSE